علی ع سه شنبه 16 آبان 1396 03:18 ق.ظ نظرات ()

درمان اضطراب

برای همه ما مهم است كه بتوانیم بر نگرانی ها غلبه و یا از آن جلوگیری كنیم‎

 

برای همه انسان‌ها، این یك امر طبیعی است كه در زندگی خود بر سر مسایل گوناگون دچار نگرانی شوند. و برای همه ما مهم است كه بتوانیم بر این نگرانی غلبه و یا از آن جلوگیری كنیم.

 

 10 قدم زیر می‌توانند به ما كمك كنند كه نگرانی‌ها را از خودمان دور كنیم:

 

قدم اول: نگرانی را به تنهایی تحمل نكنید.

با یك نفر - قابل اعتماد - راجع به مسایلتان حرف بزنید. این به شما كمك می‌كند كه مسایلتان را از یك منظر دیگر نیز بررسی كرده و آن‌ها را در یك مسیر صحیح قرار دهید.

 

قدم دوم: واقعیات را پیدا كنید.

دریابید كه آیا نگرانیتان پایه و اساسی دارد یا خیر. لیست آن چیزهایی كه نگرانتان می‌كنند را بنویسید. این كار به شما كمك می‌كند كه معضلات واقعیتان را تفكیك و شناسایی كنید.

 

قدم سوم: اقدام كنید.

وقت یا انرژی‌تان را برای نگرانی بودن هدر ندهید. بلكه با مسایل مواجه شوید و آن‌ها را از بین ببرید. دوری كردن (فرار كردن) از مصایب و سختی‌ها نه تنها آرامش ایجاد نمی‌كند، بلكه، در بلندمدت، باعث استرس بیشتر خواهد شد.

 

قدم چهارم: از بدن خود مراقبت كنید.

همیشه غذاهای سالم بخورید، خواب كافی و تمرینات ورزشی داشته باشید. تمرینات ورزشی باعث آرامش عضلات و استراحت بدن می‌شوند. مراقبت از جسم، به تنهایی، از فشار نمی‌كاهد بلكه باعث به دست آمدن انرژی بیشتر جهت مواجه شدن با مسایل خواهد بود.

قدم پنجم: در لحظه زندگی كنید.

هرگز نگران آن‌چه كه در آینده رخ خواهد داد، و یا چیزی كه در گذشته اتفاق افتاده، نباشید. بنابراین، فقط روی حال حاضر تمركز كنید.

 

قدم ششم: مثبت باشید.

همیشه به جای چنبره زدن بر افكار منفی، بر جنبه مثبت همه چیز تمركز كنید. به اضافه، خوش خلقی را نیز در خود افزایش دهید.

 

قدم هفتم: برای مدت هر چند كوتاه، نگرانی‌ها را به كناری بگذارید.

جهت تفكر دقیق به خود مسایل، و در نهایت رسیدن به راه‌حل مناسب و خالی كردن ذهن از اضطراب،‌ برای مدت هر چند كوتاه، نگرانی‌ها را به كناری بگذارید.

 

قدم هشتم: خود را سرگرم كنید.

فعالیت زیاد یكی از راه‌های علاج نگرانی است. سرگرم نگه داشتن خود، اجازه ورود افكار منفی به ذهن را نمی‌دهد.

 

قدم نهم: از خود درمانی پرهیز كنید.

به استفاده از داروهای غیرضروری، سیگار و الكل متوسل نشوید. در صورت نیاز، از افراد متخصص كمك بگیرید.

 

قدم دهم: نعمات و مواهب خود را شمارش كنید.

با تفكر بر روی مزایای خود، باعث كاهش حس نگرانی، و در نتیجه، آغاز احساس آرامش خواهید شد.